Stolt fortid - stor fremtid: Nordbohus Vinstra

Svein Brendestuen og Lars Tårud på byggeplassen for en ny enebolig av typen Opal

Jeg møtte Nordbohus Vinstra denne uken. Når jeg skal beskrive følelsen etter møtet med dem må jeg låne Rosenborg Ballklub sitt slagord, stolt fortid - stor fremtid.

På byggeplassene til Nordbohus Vinstra går nemlig livslang erfaring og ungdommelig pågangsmot hånd i hånd. Jeg var i Vinstra for å lage et nytt innslag til NordbohusTV. Denne gangen skulle jeg besøke en Nordbohusforhandler og ikke en Nordbohus-kunde. Nordbohus Vinstra ble valgt på bakgrunn av blant annet høy kundetilfredshet, i sterk konkurranse med mange andre Nordbohusforhandlere.

I programmet forsøker jeg blant annet å finne årsaken til at Nordbohus Vinstra har så fornøyde kunder. Og mens jeg og daglig leder Morten Randen forberedte oss til intervju, kom en huskunde gående mot oss. På klingende dølsk bydde han på kaffe fra kanna, i medbrakte pappkrus. Han hadde sett at vi strevde ute i snøen med kamera og greier, og tenkte vi frøs litt. Derfor kokte han kaffe til oss, som vi nøt mens kara bak oss bygde videre på hans flotte enebolig av typen OPAL.

Gutta på byggeplassen fikk selvsagt kaffe de også, og disse kara var ingen hvem som helst. Tømrer Lars Tarud har 9 års fartstid i Nordbohus Vinstra. 9 år er normalt sett veldig bra, men sammen med sin gode kollega Svein Brendstuen blir Lars nærmest en lærling å regne ;-) Svein runder nemlig 40 års sammenhengende tjeneste i selskapet til neste år. Sterkt! -Man trenger ikke treningsstudio når man jobber som snekker! sa Svein til meg og slo meg i skuldra, vennlig vel å merke. Lars og Svein er stolt fortid og stor fremtid, begge to. Og jeg blir varm om hjerterota når jeg ser at det er mulig i vår kjede. Nye og flinke folk, side om side med livslang og god snekker-erfaring. Akkurat det er en viktig ingrediens i oppskriften på suksess i fremtiden. Folk som trives, og lykkes. Og det gjør de i Nordbohus Vinstra.

Takk skal dere ha Lars og Svein. Takk for at dere bygger fine hus, og for at dere tar vare på kunden når han kommer på besøk på bygget. Dere gjør det bra – kundens medbrakte kaffe er et bevis på det. 

Nedenfor er videoen fra det meget trivelige besøket. Den varer i 14 minutter, og det var langt fra nok til å få med all den gode stemningen. 

14.02.2014
Skrevet av Stian R. Moursund, markeds- og kommunikasjonssjef Nordbohus AS