-Jeg tror ikke det er noen hemmelighet, jeg håper i hvert fall ikke det. Det er viktig at vi har god trivsel hos oss. Hvis alle medarbeiderne trives og er blide, strukturert, engasjerte og trygge, så smitter det over på kundene. At man har glede i jobben man gjør, det tror jeg er viktig, sier Jan Henning Kleiv som er daglig leder i Nordbohus Modum.
Fem boliger til samme familie
God markedsføring er også et sentralt element i arbeidet med kundetilfredshet. Vi må fortelle markedet hva vi er flinke til hvis vi skal få flere kunder. –Vi har solgt fem boliger til en og samme familie. Det er selvsagt i løpet av mange år, men når folk er fornøyd så kommer flere i slekta og vil høre om mulighetene hos oss. Derfor er fornøyde kunder viktig markedsføring, sier Kleiv.
Du er ikke redd for å skru opp forventningene med alle lovordene fra fornøyde kunder? Kan det hende at dere ikke innfrir på kvalitet og kompetanse?
–Kvalitet og kompetanse er vi trygge på. Men det er klart vi kan skape høye forventninger, og det er vi ikke redde for. Nordbohus er fantastisk, og nå har jeg holdt på i bransjen i 24 år, selv om jeg ser veldig ung ut. Vi har bygd masse hus. Min far var også byggmester, og vi ser at Nordbohus er i en klasse for seg selv, sier en munter Jan Henning Kleiv til NordbohusTV.
Se video fra besøket
Vil du se mer til Nordbohus Modum og «hemmeligheten» bak fornøyde kunder? Vi har et eget program fra besøket i Vikersund. Der blir du bedre kjent med Christian Brauchle som var tysk bobilturist i 2001 og fikk motorstopp i Vikersund. For å ha noe å gjøre mens bilen ble reparert søkte han midlertidig jobb. Det gikk så bra at Christian i dag er medeier i Nordbohus Modum, selv om den første arbeidskontrakten var litt spesiell.
Se historien om Nordbohus Modum, Jan Henning, Christian og deres kollegaer her:
10.08.2015
Skrevet av Stian R. Moursund, markeds- og kommunikasjonssjef Nordbohus AS