Norges mest fornøyde kunder 2014

Illustrasjonsbilde.

Hvert år hedres bedriftene med de mest fornøyde kundene. Det er kundene selv som sier sin mening, gjennom Prognosesenterets målinger av kundetilfredshet. For 2014 ble Nordbohus nr. 1 i Norge, og etterlever dermed sin egen visjon «Vi skal ha de mest fornøyde kundene».

«Dette har vi jobbet målrettet med i mange år og vi er veldig stolte av å bli belønnet med en slik pris i dag. Dette viser at strukturert og målbevisst arbeid mot god kundehåndtering gir resultater» sier Anne Irene Enge, Kvalitetsleder i Nordbohus  

Det deles ut pris i to kategorier innen eneboligmarkedet (enebolig på kundens tomt):aarets-mest-fornoyde-kunder-2014_200_web.jpg

Beste aktør/kjede: Nordbohus nr. 1 

Beste bedrift/forhandler: Nordbohus med delt andreplass og totalt fire selskaper på TOPP10

Nordbohus ble nr. 1 i konkurransen blant beste aktør/kjede. Denne prisen henger høyt fordi den representerer totalsummen av alle selskapene i kjeden. –Å vinne denne var enormt gledelig. Det er så fantastisk bra jobbet av alle sammen. Alle ansatte i hele kjeden har sin del av denne seieren. Denne prisen er beviset på en enestående laginnsats, sier Kvalitetsleder Anne Irene Enge som tok i mot prisen. Bjørn Magnor Birkeland fra Prognosesentert sto for utdelingen. Les mer om kriteriene og arrangementet i Prognosesenteret sin egen blogg: http://blogg.prognosesenteret.no/boligutviklerne-med-hoyest-kundetilfredshet-i-2014

I tillegg til å være kjeden med de mest fornøyde kundene  konkurrerte Nordbohus godt i konkurransen blant de beste bedriftene/forhandlerne også. Vinneren ble Hellvik Hus
Søgne AS, avd Arendal med 91 poeng av 100. På delt andreplass finner vi Nordbohus Arnesen Bygg i Kristiansand og Boligpartner Elverum med 86 poeng. Nordbohus har i tillegg en delt 6. plass: Nordbohus Kongsvinger, samt 9. og 10. plass med henholdsvis Nordbohus Hamar (81 poeng) og Nordbohus Modum (80 poeng). –Vi har fire av våre forhandlere på TOPP10-listen. Det viser en enorm bredde, og er et tydelig tegn på at forhandlerne jobber målrettet med både byggfaglig kvalitet og god kommunikasjon med kundene. Det er en stor dag for oss alle. Kundene har sagt sitt, og det er de vi må høre på, sier Stian Moursund, markeds- og kommunikasjonssjef i Nordbohus AS.

For å oppnå disse fine resultatene har Nordbohus jobbet målbevisst med både kundebegeistring og byggfaglig kvalitet over lang tid. -Nordbohus har lenge markert seg som en kvalitetsbevisst boligleverandør. Vi har teknisk godkjenning fra Sintef Byggforsk på vårt byggesystem. Det legger til rette for trygghet og kvalitet. Nå har vi i tillegg beviset på at det gir resultater i form av tilfredse kunder. Det er en fjær i hatten for alle involverte, sier Finn Hjulstad, administrerende direktør i Nordbohus AS.

Vi gratulerer alle ansatte i Nordbohus med denne flotte utmerkelsen. Vi er stolte.


18.03.2015
Skrevet av Stian R. Moursund, markeds- og kommunikasjonssjef Nordbohus AS