Nordbohus har Norges mest fornøyde kunder igjen!

Anne Irene Enge fra Nordbohus og Ruben Vea fra Älvsbyhus på scenen for å motta prisen for årets mest fornøyde kunder 2018. Delt førsteplass.

Hvert år hedres selskapene med de mest fornøyde kundene i boligbransjen. Disse kundetilfredshetsprisene er prestisjefulle utmerkelser, nettopp fordi det er kundene selv som avgjør hvem som vinner. For 2018 vant Nordbohus prisen for Norges mest fornøyde kunder i enkeltkundemarkedet. Det ble delt førsteplass sammen med vår gode konkurrent Älvsbyhus.

Nordbohus er Norges beste i enkeltkundemarkedet
Det er Prognosesenteret som gjennomfører målingene av kundetilfredshet gjennom spørreundersøkelser i forbindelse med overlevering av bolig og ettårsbefaring. 12. februar 2019 var det en særdeles spent stemning i salen da Prognosesenteret skulle avsløre hvilke selskaper i boligmarkedet som hadde de mest fornøyde kundene i 2018. Salen var fylt med representanter fra de fleste store merkevarene i bransjen, og det var vår egen kvalitetsleder Anne Irene Enge som fikk ta den ærefulle turen opp på scenen for å hente prisen for Årets mest tilfredse kunder i enkeltkundemarkedet. I enkeltkundemarkedet har kundene egen tomt og velger selv leverandør og boligtype. 

51907594_1163260323833614_8533802891314462720_n.jpg
Representanter for de fleste store merkevarene i bolig-Norge var på plass i salen for å finne ut hvem som er Norges beste for 2018. FOTO: Prognosesenteret

Enkeltkundemarkedet er også kjent som katalogmarkedet, og består i hovedsak av eneboliger og fritidsboliger. -Det er en stor ære å motta denne prisen på vegne av kjeden og våre dyktige forhandlere. Vi jobber kontinuerlig med små forbedringer for å kunne hevde oss i toppen hvert år. I løpet av året lanserer vi noen digitale nyheter som skal forbedre kundereisen ytterligere, sier en offensiv kvalitetsleder Anne Irene Enge


To Nordbohusforhandlere på Topp-5
I målingen av de mest tilfredse kunder i enkeltkundemarkedet måles også de kjedemedlemmer/avdelinger i enkeltkundemarkedet med høyest kundetilfredshet i 2018. På denne eksklusive listen har Nordbohus to av sine forhandlere. Nordbohus Byggservice Nord-Østerdal er på fjerdeplass med 92 av 100 mulige poeng. Nordbohus Kongsvinger er på delt femteplass med 90 av 100 mulige poeng. Snittet for bransjen i Norge er på 71 poeng, og det setter disse to forhandlerne sine prestasjoner i et kraftfullt perspektiv. Helt på topp finner vi Boligpartnerforhandleren WSI Bygg med sine sensasjonelle 99 av 100 poeng. Vi gratulerer alle selskapene på denne eksklusive listen. Vi er svært glad for å se at så mange melder seg på i konkurransen om å skape fornøyde kunder.   

KTI_enkeltkunde_2018-800x447.jpg
Nordbohus Byggservice Nord-Østerdal på en flott fjerdeplass og Nordbohus Kongsvinger på femteplass over de kjedemedlemmene i Norge med mest fornøyde kunder. Solide prestasjoner i et meget tøft felt!

Årets prosjekt og Årets prosjekt-tilbyder
I prosjektmarkedet kjøper kundene bolig og tomt fra boligutvikler. Prosjektmarkedet inkluderer hele leilighetsmarkedet, mesteparten av småhusmarkedet og deler av eneboligmarkedet. Kundetilfredsheten i bransjen viser en negativ tendens, fra 73 til 72 i overleveringsfasen og fra 67 til 65 målt etter ettårsbefaring.

Førsteplassen i prosjektmarkedet gikk i 2018 til JM Norge AS med KTI på 79. Andreplassen gikk til Block Watne AS med en KTI på 77 og på tredje finner vi OBOS Nye Hjem AS med en KTI på 76. Norgeshus JOS-Bygg vant prisen for beste enkeltprosjekt med prosjektet, «Sangsvanelia trinn 1». Vi gratulerer alle våre gode konkurrenter med disse fine utmerkelsene.

Les også: Norges mest fornøyde kunder 2014

Les også: Norges mest fornøyde kunder 2015 - fem selskaper på Topp10-listen

Les også: Norges mest fornøyde kunder 2015 - vant 3 av 4 priser innen kundetilfredshet

Les også: Norges mest fornøyde kunder 2016 - to på topp3

Klikk her for å bestille vår huskatalog og bli en av Norges mest fornøyde kunder du også!

Skrevet av Stian R. Moursund.
Markeds- og kommunikasjonssjef NORDBOHUS AS