Det er Prognosesenteret som gjennomfører målingen gjennom spørreskjema til alle kunder som flytter inn i ny bolig. Det deles ut priser og heder i fire kategorier. Nordbohus Systembygg er på topp 10 i Norge over alle eneboligtilbydere, i konkurranse med alle andre Nordbohusforhandlere, og forhandlere av alle andre merkevarer innen enebolig i Norge.
Det er en omfattende undersøkelse som sendes ut med svært mange spørsmål. Kundene bruker gjerne 20-30 minutt på å fylle ut det elektroniske skjemaet. -For oss er dette veldig verdifulle og direkte tilbakemeldinger. Undersøkelsen sendes ut kort tid etter overtakelse av boligen, og vi får dermed fersk informasjon som vi kan anvende i vårt kontinuerlige forbedringsarbeid, sier Andor Rødsjø som er daglig leder i Nordbohus Systembygg.
Hviler ikke på Topp10
Nordbohus Systembygg havnet på topp10 i kundetilfredshet i konkurranse med hundrevis av andre selskaper. Selv om de er i Norgestoppen så hviler de ikke. -Vi skal feire de ansatte og denne fine prestasjonen med litt kake, og så skal vi gå tilbake på jobb og stå på videre. sier Rødsjø.
Ved kjedens hovedkontor i Trondheim er de meget tilfreds med Nordbohus Systembygg sin prestasjon. -Nordbohus Systembygg er nr. 1 i vår kjede for 2019, og det sier ikke rent lite når det er fornøyde kunder vi faktisk er best kjent for. For 2018 knep vi førsteplassen som kjede totalt sett i hele Norge, men for 2019 så har konkurrentene våre hevet seg. Vi får se til Nordbohus Systembygg og spre deres lærdom videre i kjeden for å ta tilbake tronen totalt sett. Det er ekstremt høyt nivå i toppen. Nordbohus Systembygg har 90 av 100 mulige poeng, og da er det så bra at man må jobbe veldig målrettet og spesifikt med forbedringene for å få høyere score. I disse Michelin-tider vil jeg si at 90 poeng er minst en Michelin-stjerne. For å bli aller best i Norge må man altså opp på to stjerner. Det er der nivået ligger blant de beste, og det er der vi skal være. Jeg er veldig glad for å se at vi og fire andre forhandlere tilknyttet Mestergruppen* er på topp10. (* Mestergruppen eier Nordbohus, Mesterhus, Systemhus og Blink Hus). Kunden er den viktigste på vårt lag. Det er boligkundene som betaler lønna vår og da er det vår plikt å gjøre så godt vi kan for at kvalitet og kundeopplevelse skal bli best mulig, sier Stian Moursund som er markeds- og kommunikasjonssjef i Nordbohus AS.
Besøk vår hjemmeside og bli vår neste fornøyde kunde. Velkommen til oss.