Huset er ferdig – hva nå?

Jo – vi følger deg tett opp hele veien, og gjør alt vi kan for at du skal trives med huset ditt, samt lære deg hvordan du selv tar best vare på det.

I Nordbohus Modum er vi opptatte av at du skal vite hvordan du best ivaretar huset ditt når du har mottatt nøkkelen og er klar for å flytte inn. Derfor har vi noen rutiner vi følger som gagner både oss som boligleverandør og deg som vår kunde.

 

Ettårsbefaring

Når det har gått ett år etter overtakelse, inviterer vi oss selv på en ettårsbefaring. I denne befaringen sjekker vi tingenes tilstand; er det behov for å fikse noe, eller ser alt greit ut? Driftsleder i Nordbohus Modum, Christian Brauchle utdyper:

- Vi ønsker gjerne at kundene våre tar en titt på huset og noterer det ned hvis noe trenger en liten fiks. Dette kan være alt fra en flis som har sprukket, dører som subber i karmen og må strammes opp litt, til vinduer og skapdører som trenger litt justering på hengslene. Det er sjeldent vi må gjøre mye etterarbeid på et hus, men noen ganger oppstår det små behov som vi selvfølgelig utbedrer helt gratis.

Reklamasjons- og garantitiden gjelder i 5 år fra overtakelse, og som kunde står du fritt til å invitere oss hjem til deg for en befaring når som helst.

 

Din boligmappe

Når du tar over huset ditt, mottar du en boligmappe fra oss som inneholder informasjon om alle produktene som er blitt installert i huset ditt. Mappen har fokus på forvaltning, drift og vedlikehold, og gir deg verdifull informasjon om hvordan du skal gjøre vedlikehold på de ulike produktene.

- Her finner du instrukser om alt fra hvilken maling du skal bruke på veggtypen din, hvilken takstein som er benyttet på huset, til hvor hovedstoppekran i huset ligger. Du får også vedlikeholdsintervaller som forteller deg når du bør skifte og rense filteret i kjøkkenvifta og ventilasjonssystemet.

Det er viktig å følge opp vedlikeholdet, slik at du får lengst mulig levetid på produktene dine.

- Man kan sammenligne det med en bil, forteller Christian. Hvis du kjører bilen i 5 år uten noen form for service, vil den slites og bli en dårlig versjon av seg selv. Det samme gjelder hus.

 

Coronapandemien skaper forsinkelser

På grunn av pandemien, er våre befaringer forsinket. Ofte blir gjennomføring av utbedringene også berørt. Dette er på grunn av at vi er avhengige av å besøke hjemmet ditt, og ofte drar vi på 5-6 befaringer i løpet av en dag. Dette er dessverre ikke gunstig for smittevern eller begrensning av nærkontakter. Men frykt ikke – vi har ikke glemt deg, og følger deg opp så snart det er mulig å gjøre.

 

Svar på vår KTI – slik blir vi bedre

Vi vil gjerne høre din mening om vår leveranse og hvordan du synes prosessen har vært. Kundereisen med oss er noe vi er svært opptatt av, og er det beste grunnlaget vi har for å bli bedre og enda bedre på de ulike områder vi leverer på.

- For oss er tilbakemeldinger kjempeviktig! Fortell det til oss om du har en sprukken flis eller om du trenger hjelp til noe, vi stiller opp og hjelper deg mer enn gjerne, avslutter driftsleder i Nordbohus Modum, Christian Brauchle med et smil.