Årets Beste 2014

Nordbohus feiret i helgen sitt 30 års jubileum i Trondheim på Clarion Hotel & Congress. Samlingen besto blant annet av leverandørmesse, internfaglige foredrag, underholdning og et historisk talk show ledet av Anne Lindmo.

Tradisjonen tro ble fjorårets beste prestasjoner hedret, og vinnerne mottok salens hyllest. Juryen hadde lagt vekt på resultatene innen de ulike fagområder. Vinnerne måtte i tillegg være gode representanter for verdiene Blid, Engasjert, Strukturert og Trygg i sitt daglige virke. Kundetilfredshet var også et sentralt vurderingskriterie. Det skulle bare mangle, når vi ser teksten i Nordbohus sin visjon: «Vi skal ha de mest fornøyde kundene».

Årets Beste 2014 ble delt ut i følgende kategorier:
Årets beste leverandør
Årets beste selger prosjekt
Årets beste selger EAT
Årets beste byggeleder
Årets beste kundetilfredshet
Årets beste bedrift

ÅRETS BESTE LEVERANDØR 2014

aarets-beste-leverandor2014_web1185_1.jpgI Nordbohus har vi fantastisk flotte leverandører, og 29 av dem er med oss på årets Nordbohus Storting. De beste husene, bygges med de beste byggevarene. Det er i samarbeid med leverandørene at vi lykkes, og skaper vekst for fremtiden. Vi vil derfor gi en takk til alle leverandørene i kjeden. Vi setter utrolig stor pris på samarbeidet, og gleder oss til fortsettelsen. I utvelgelsen av Årets leverandør har vi gjennomført en spørreundersøkelse i kjeden. Det er forhandlerne selv som har sagt sin mening, og her er noen av superlativene som beskriver årets vinner:

  • Fantastisk service
  • Kjapp på tilbakemelding
  • Gode produkter
  • Punktlig levering
  • Hyggelig og pliktoppfyllende
  • Svært sjelden noe feil
  • God og kjapp reklamasjonsbehandling

De er vår største leverandør målt i omsetning, og en ledestjerne når det gjelder kreativ produktutvikling og smarte innovasjoner. Deres kvalitetsprodukter gjør våre boliger enda bedre, og vi setter svært stor pris på det gode samarbeidet i alle ledd. De fikk prisen for Årets leverandør i fjor og de får den i år igjen!

Årets beste leverandør 2014 er NORDAN!

 

ÅRETS BESTE SELGER PROSJEKT 2014

aarets-beste-selger-prosjekt2014_web1185_1.jpgProsjektutvikling er en stadig voksende del av kjedens virksomhet. I mange av prosjektene samarbeider Nordbohusforhandlerne med meglerkontorer som tar seg av salget, men heldigvis utvikler vi også vår egen salgskompetanse. Kjøpsprosessen er nemlig en altfor viktig fase til at vi kan overlate den helt og holdent til eksterne krefter.

Som prosjektselger er man en svært viktig del av et team. Man deltar gjerne i utformingen av prosjektet. Man bidrar med lokalkunnskap om kundegrupper, og en magefølelse for hva som funker og ikke funker. Det er mange valg som skal tas, og selgeren må vite om kundene er villig til å betale for våre valg. For å vite dette må man stille gode spørsmål til seg selv, teamet og til potensielle kunder. Bommer man med en lansering så må man rykke tilbake til start, og kanskje enda lengre. Det er nemlig kostbart å ta for lett på vurderingene i prosjektmarkedet. 

Årets beste selger prosjekt 2014 beskrives som en særdeles tillitsvekkende person. Vedkommende oppleves som ekstremt serviceorientert, langt utover det man normalt forventer. Kundene får lynkjapp respons, uansett om de spør om togtider, energibehov eller TEK10. Årets beste selger prosjekt 2014 er mer enn en god selger. Hun er i tillegg en drivende god prosjektutvikler og prosjektleder. Hun har bidratt med særdeles fine salgstall, og en rekke maler og rutiner til vårt felles kvalitetssystem. Hun ble kåret til Årets Beste Selger Prosjekt for 2012, og nå får hun samme pris for 2014.

Vinneren er HANNE NORMANN fra Nordbohus Romerike!

 

ÅRETS BESTE SELGER EAT 2014 (Enebolig Andres Tomt)

aarets-beste-selger-eat-2014_1185_web_0.jpgNordbohus startet som eneboligkjede, og eneboligsalg ligger derfor godt rotfestet i kjedens ryggmarg. Å selge enebolig innebærer en annen tilnærming enn salg av prosjekter. Prosessene tar lengre tid, og man kommer enda nærmere innpå kunden. Viktigheten av god rådgiverkompetanse er viktig, og man må være en god tilrettelegger. Vi har gått fra salgsprosess til kjøpsprosess, og denne endringen er viktig å erkjenne hvis man vil være med på dansen i tiden fremover. Dagens kunder ønsker nemlig å kjøpe, i stedet for å bli solgt til. Dette er en kunst som årets vinner behersker meget godt.

For å lykkes må man gjøre seg fortjent til tillit, og man må vise seg som en kompetent rådgiver. I tillegg må man fortsatt være en drivende god selger. Man må stille de gode spørsmålene som hjelper kunden på vei dit kunden vil. Man må være kundens representant, samtidig som man gjør sitt beste for Nordbohus. Disse egenskapene finner vi hos Årets Beste Selger EAT 2015. Han jobber i et utfordrende marked, men har likevel prestert et særdeles høyt antall salg.
Han møter kundene med en flott entusiasme og glede, og skaper en lun og nær atmosfære, som seg hør og bør i Nord-Norge.

Årets Beste Selger EAT 2014 er ANDREAS ROBERTSEN fra Nordbohus Eiendom og Norske Hus!

 

ÅRETS BESTE BYGGELEDER 2014

aarets-beste-byggeleder2014_1185_web_0.jpgEn byggeleder er en viktig del av teamet. Han skal både forvalte bedriftens verdier, og samtidig være kundens veileder i byggeprosessen. Det kan være en utfordrende balansekunst, men de som lykkes får betalt i form av fornøyde kunder og trivelige prosjektregnskaper.

Årets Beste Byggeleder 2014 har gått i bresjen for en fabelaktig utvikling i bedriftens kundetilfredshet. Spesielt innen det viktige området «Pålitelighet» har utviklingen vært oppsiktsvekkende. De har gjort bevisste endringer i oppfølgingen av både tømrere og kunder. Og endringene har ført til 40% forbedring av selskapets kundetilfredshets-score. Det er en bemerkelsesverdig forbedring. Slike resultater er ikke mulig uten en solid byggeleder, som tar kundetilfredsheten på alvor. I tillegg gjør bedriften det meget bra på flere områder.

Årets Beste Byggeleder 2014 kommer fra Nordbohus Botek i Lofoten og heter EGIL KNUTSEN!

 

ÅRETS BESTE KUNDETILFREDSHET 2014

aarets-beste-kundetilfredshet2014_web1185_0.jpgI Nordbohus verdsetter vi kundetilfredsheten ekstra høyt. Vi ønsker forhandlere som strekker seg langt for å oppnå den beste tilfredsheten, fordi vi vet hvor viktig det er. Det er gjennom fornøyde kunder at de gode historiene om Nordbohus fortelles, og det er disse historiene som skal bringe oss videre.
 
For 2014 fikk Nordbohus en fantastisk tilbakemelding fra kundene. Vi har de aller mest fornøyde kundene for EAT-markedet i 2014. Dette er en ørnefjær i hatten som vi bærer med stolthet, og den fineste utmerkelse vi kan tenke oss. Dette hadde ikke vært mulig uten topp innsats i alle ledd, og de beste byggevareleverandørene. Det er mange selskaper i Nordbohus som ligger høyt på listen over landets beste. Nordbohus har faktisk fire stykker på Topp10 i Norge. Det er en sterk prestasjon. Nordbohus sin aller beste har en total kundetilfredshet-score på hele 86 poeng. Det holdt til sølvmedalje i Norge, og gull i Nordbohus. Årets vinner har jobbet målbevisst med kundetilfredsheten over lang tid, og nå kommer effekten i form av strålende ambassadører over hele det blide Sørlandet.

Årets Beste Kundetilfredshet 2014 er oppnådd av NORDBOHUS ARNESEN BYGG fra Kristiansand.

 

ÅRETS BESTE BEDRIFT 2014

aarets-bedrift2014_1185_web_0.jpgKriteriene for å oppnå prisen som Årets beste bedrift 2014 er steinharde. Og det er slik det må være i kjede som ønsker å være best. Vi har vurdert fire nominerte selskaper innen følgende kriterier:

  • Kundetilfredshet
  • Anvendelse av kjedekontorets systemer og tjenester
  • Bedriftens økonomi
  • Lokal markedsføring
  • Profilering
  • Salg og igangsetting

De nominerte er: Nordbohus Arnesen Bygg, Nordbohus Botek, Nordbohus Kongsvinger og Nordbohus Modum.

Årets Beste Bedrift 2014 har etablert seg som en fremadstormende 100%-forhandler. Med det mener de at alt de gjør er i henhold til NordbohusMetoden. De følger oppskriften til punkt og prikke. Og er aktive bidragsytere i forbedringen av oppskriften gjennom deltakelse i forum, styre og innspill for øvrig til kjedekontoret. Årets Beste Bedrift 2014 stiller høye krav til sine samarbeidspartnere, og kanskje enda høyere krav til seg selv. Det liker vi. De jakter støtt på forbedringer i kalkylene, salgsargumentene, markedsmateriellet og våre boliger. Kundetilfredsheten legger de særdeles stor vekt på, og medarbeidertilfredsheten likeså. De ble Årets Beste Bedrift for 2012, og nå er de sannelig på topp igjen.

VINNEREN ER NORDBOHUS MODUM!

 

01.06.2015
Skrevet av Stian R. Moursund, markeds- og kommunikasjonssjef Nordbohus AS

Finn forhandler